איך שקיפות ומדידה מייצרות ארגון שוויוני ורווחי יותר?
top of page
חיפוש

איך שקיפות ומדידה מייצרות ארגון שוויוני ורווחי יותר?

עודכן: 17 במאי 2023

מיכל מטס- ליטמנוביץ'


נתחיל במהי בכלל שקיפות במקום העבודה ?

הפירוש של שקיפות במקום העבודה: שיתוף מידע חופשי במקום העבודה באופן שיועיל לארגון ולאנשיו. אמנם הגדרה זו לשקיפות במקום העבודה אינה תמיד ברורה מספיק, אך ישנם מאפיינים שהופכים מקומות עבודה מסוימים לשקופים יותר מאחרים.


כדי להיקרא שקוף באמת, שקיפות צריכה להיות אחד מערכי הליבה של החברה, כל עובד צריך לחיות לפיה. כדי לטפח שקיפות, מנהלים ומנהלות צריכים תמיד לקדם אותה ולתת כמיטב יכולתם להטמיע התנהגויות ומיומנויות תקשורת מסוימות בתוך הצוותים שלהם.




9 סיבות למה כדאי להפוך לארגון המקדם שקיפות במקום העבודה?

1. מקדם הוגנות: שקיפות במדיניות ובנהלים הארגוניים בנוגע לשוויון מגדרי יכולה לעזור להבטיח הוגנות בטיפול והזדמנויות לכל העובדים.


2. מגביר אחריות ומעורבות עובדים.ות : כאשר מידע מפורסם, ארגונים אחראים יותר על מעשיהם ויש סיכוי גבוה יותר לעמוד בהתחייבויות לשוויון מגדרי. כאשר מעסיקים מעבירים מידע על החברה לעובדים ולעובדות שלהם, עובדים.ות נוטים יותר לפעול כשגרירי מותג ולעסוק בתוכניות הסברת הארגון.


3. בונה אמון ומשפר את תרבות מקום העבודה: שקיפות בונה אמון בין העובדים.ות ויכולה לשפר את התרבות הכוללת במקום העבודה על ידי יצירת תחושה של פתיחות והכלה. כאשר ארגונים משתפים מידע באופן חופשי ומעודדים את העובדים והעובדות שלהם לעשות את אותו הדבר, העובדים נוטים לראות בהן אמינים יותר.

כשאנשים סומכים אחד על השני, הם בונים מערכות יחסים חזקות יותר. כתוצאה מכך, אנשים אוהבים יותר לעבוד אחד עם השניה, וכל תרבות החברה פורחת. פרמטר נוסף ולא פחות חשוב :שקיפות משפרת את מורל העובדים.ות

מקומות עבודה המעודדים שקיפות בדרך כלל עדים לעלייה במורל העובדים. על פי מחקרים, 33% מהעובדים אמרו שחוסר בתקשורת פתוחה וכנה משפיע לרעה על מורל העובדים.ות.


4. מעודד גיוון: פרסום חוץ ופנים ארגוני על המאמצים של הארגון לקדם שוויון מגדרי, יכולים למשוך מאגר מגוון יותר של כישרונות ולטפח סביבת עבודה מכילה יותר. ארגון שמדגיש זאת במודעות הדרושים שלו למשל יכול לקבל מאגר מגוון יותר של קורות חיים.


5. תומך בקבלת החלטות מונעת נתונים: שקיפות מספקת לארגונים נתונים בעלי ערך כדי לספק החלטות ולמדוד התקדמות לקראת יעדי שוויון מגדרי.


6. משפר את המוניטין: ארגונים שקופים עשויים להיתפס כאחראים יותר חברתית במאמצים שלהם לקדם שוויון מגדרי ועל כן, זה משפר את המוניטין שלהם ועוזר למשוך לקוחות ועובדים.ות המתעדפים ערכים אלו.


7. משפר חדשנות ושיתוף ידע

מקומות עבודה שקופים נוטים לתת לעובדים.ות שלהם לקבל החלטות בעצמם. הם מעודדים עובדים.ות לנסות ולהיכשל. כך הם מעצימים עובדים.ות להיות הגרסאות הטובות ביותר של עצמם.

כתוצאה מכך, עובדים.ות נוטים יותר לחלוק את הידע שלהם עם אחרים וללמוד אחד מהשניה. זה מועיל במיוחד בקרב צוותים עם עובדי ידע. חדשנות מתרחשת באופן טבעי כאשר א.נשים אלה פועלים בשקיפות ובחוסר אנוכיות ומשתפים את הידע שלהם.

אימוץ תרבות של שקיפות בעבודה יכול להניע אחריות לחדשנות בתוך ארגון.


8. מבטיח ביצועים עסקיים טובים יותר מחקר שהתבצע ע"י IBM בו השתתפו למעלה מ-1,700 מנכ"לים מ-64 מדינות ו-18 תעשיות. הראה שאחד הממצאים העיקריים הוא שלארגונים שקופים יותר יש סיכוי גבוה ב-30% לזהות פתיחות כהשפעה מרכזית על הארגון שלהם.

בניגוד לארגונים עם רמות היררכיות רבות ותרבות ארגונית סגורה ולא משתפת, המנכ"לים.יות המצליחים של היום משלבים בכוונה פתיחות ושקיפות בתרבויות מקום העבודה שלהם.

לפיכך, שקיפות במקום העבודה יכולה למלא תפקיד משמעותי בהפיכת עסקים למצליחים וברי קיימא יותר.


9. משפר פעילות צוותית ושיתופי פעולה בין צוותים

שקיפות היא תקשורת תכופה וכנה. כאשר התקשורת במקום העבודה היא ברמה גבוהה, שיתוף הפעולה משתפר באופן דרמטי. הדבר בולט במיוחד במקומות עבודה היברידיים ומרוחקים, שבהם עובדים.ות מבלים כ-50% יותר זמן בעבודה משותפת.

יתרה מכך, שקיפות משפרת את ההתאמה בין חברי וחברות הצוות, ו-97% מהעובדים.ות והמעסיקים מאמינים שהעדר יישור צוות משפיע על הצלחת משימה או פרויקט.



איך עושים את זה נכון?


1. לקדם שקיפות בקרב מנהיגים.ות (מנהלים.ות)

תקשורת מנהיגותית היא קריטית בהנעת חווית עובדים טובה יותר ובעיצוב תרבות ארגונית חיובית.

קידום השקיפות בקרב הנהלת הארגון הוא תנאי הכרחי להפיכת מקומות העבודה לשקופים יותר בכללותם.

למעשה, מנהלים.ות מהווים למעלה מ-70% מהשונות במעורבות העובדים.ות ו-71% מהעובדים.ות מאמינים שהמנהלים והמנהלות שלהם אינם שקופים מספיק ושהם לא מבלים מספיק זמן בתקשורת יעדים ותוכניות.


2. צרו ערוצי תקשורת ייעודיים

כדי להניע שקיפות במקום העבודה, חשוב להקל על כולם.ן לתקשר ביעילות. טכנולוגיית תקשורת פנימית מודרנית מאפשרת למעסיקים ליצור ערוצי תקשורת המותאמים לתחומי העניין של העובדים.ות, לפונקציות התפקיד, למיקומים וקריטריונים רבים אחרים.

הבטחת התאמה אישית של תוכן כזו מבטיחה מספר קוראים.ות גבוה יותר ומעורבות עובדים.ות בתוכן החברה.

3. צרו מרחבי שיתוף פעולה אינטואיטיביים

אספקת מרחבים וירטואליים שבהם העובדים.ות יכולים לשתף פעולה בקלות ולחלוק ידע היא קריטית להבטחת שקיפות רבה יותר במקום העבודה.

עם זאת, בהיצע כ"כ גדול של פלטפורמות (כלי שיתוף מסמכים, פלטפורמות מסרים מיידיים ואפליקציות לניהול פרויקטים), חשוב לארגונים להכיר בחשיבות של שילוב טכנולוגיות שונות במקום עבודה בפלטפורמת מעורבות עובדים אחת. זו הדרך הטובה ביותר למנוע עומס מידע ולהבטיח שהעובדים.ות לא יחמיצו מידע חשוב.


4. עודדו שאלות ומשוב מלמטה למעלה

מתן אפשרות לעובדים.ות לשאול שאלות היא הדרך הטובה ביותר להניע שקיפות. לדוגמה, לארגונים רבים יש היום ערוצי "שאלות ותשובות" פתוחים שבהם כל אחד ואחת בארגון יכול.ה לשאול שאלות או להעלות חששות.

עידוד חלקם של העובדים.ות בקול ומשוב מלמטה למעלה הם גם חיוניים. אלו הן הדרכים הטובות ביותר לבנות אמון ולהראות לעובדים.ות שהדעות שלהם חשובות. שקלו ליישם "סקרי דופק" כדי להבין את מצבם הרגשי של העובדים והעובדות.


5. הפכו מידע נגיש בקלות

כפי שהוזכר קודם לכן, הארגונים של היום משתמשים בטכנולוגיות רבות ושונות כדי לתמוך בעובדים.ות שלהם ולאפשר להם הצלחה. עם זאת, אובדן מידע הוא לרוב התוצאה השלילית של שימוש בכל כך הרבה אפליקציות שונות בעבודה.

לכן, כדי להיות שקופים באמת, ארגונים צריכים להבטיח נגישות למידע עבור עובדים.ות קדמיים, במשרד, מרוחקים והיברידיים. למעשה, מידע צריך להגיע אליהם בקלות, כפי שעושות פלטפורמות המדיה החברתיות האהובות עליהם.


6. עודדו שיתוף תוכן חיצוני

הראו לעובדים.ות שלכם שאתם ארגון שקוף באמת על ידי כך שתאפשרו להם לשתף את התוכן של החברה באופן חיצוני. הסברה לעובדים.ות מועילה הן לעובדים.ות והן לארגונים. דבר שיכול לשפר באופן משמעותי את ביצועי מחלקת השיווק, המכירות ומשאבי האנוש של הארגון, זה גם יכול לעזור לעובדים.ות לבנות את המותגים האישיים שלהם ולהיות מובילי מחשבה בתעשייה.


תפקידה של הטכנולוגיה בהנעת שקיפות במקום העבודה הבטחת שקיפות במקום העבודה היא הרבה יותר קלה עם הטכנולוגיה הנכונה. כלי תקשורת מודרניים ופלטפורמות דמויות מדיה חברתית יכולים להשפיע באופן משמעותי על האופן שבו העובדים והעובדות בארגון מתקשרים ומשתפים פעולה. עבודה שווה- למיפוי והטמעה של שוויון מגדרי בארגונים



212 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page